5 najbardziej skutecznych rzeczy do umieszczenia na swoim profilu LinkedIn

Nie jesteś jedynym, który zmaga się z problemem, jak wypełnić swój profil LinkedIn. Od decyzji, jakie zdjęcie umieścić na LinkedIn, do rozszyfrowania, które osiągnięcia, doświadczenia i ogólne bitów informacji o sobie należy wyświetlić na swoim profilu w celu uzyskania największej uwagi od rekruterów, jest to o wiele większe wyzwanie niż budowanie podstawowego CV.

Nie zniechęcaj się jednak tym procesem. Według LinkedIn Career Expert Blair Decembrele, istnieje kilka szybkich i łatwych sposobów, aby upewnić się, że Twój profil się wyróżnia. Najczęściej odwiedzane profile LinkedIn działają według pewnego wzoru, a wprowadzenie pięciu zmian w swoim nie zajmie Ci dużo czasu. Zaufaj nam - opłaca się.

1. Pokaż swoje "miękkie umiejętności"

"Dzisiejsi profesjonaliści nie pracują tylko dla tytułu - prawie 90% uważa, że umiejętności są ważniejsze niż stanowisko" - mówi Decembrele. Rekruterzy często patrzą poza tytuły i szukają umiejętności, które są kluczowe, jeśli chcesz, aby Twój profil się wyróżniał.

Twarde umiejętności - specyficzne, możliwe do nauczenia zdolności, takie jak umiejętność obsługi programów komputerowych - są z pewnością ważne, ale Decembrele podkreśla, że rekruterzy szukają również mniej namacalnych, wyuczonych umiejętności, które dają wgląd w Twoje doświadczenie i charakter. "Pięćdziesiąt siedem procent liderów twierdzi, że umiejętności miękkie są ważniejsze niż umiejętności twarde. Tradycyjne umiejętności miękkie, takie jak przywództwo, komunikacja i zarządzanie czasem, są kluczowe dla sukcesu zawodowego we wszystkich branżach" - mówi Decembrele.

Nie jesteś pewien, które umiejętności wymienić w swoim profilu? Skorzystaj z Résumé Assistant, nowego narzędzia programu Microsoft Word, które pobiera potężne informacje z serwisu LinkedIn.

"[To] zapewnia główne umiejętności innych specjalistów w pożądanej roli i branży mają, jak również wymagania pracy z prawdziwych ofert pracy," Decembrele wyjaśnia. "Możesz wtedy zastanowić się, w jaki sposób Twoje umiejętności mogą być wykorzystane w pożądanej roli, i odpowiednio dostosować swój życiorys i profil LinkedIn".

2. Wyraźne, przycięte zdjęcie profilowe

Liczy się pierwsze wrażenie, zwłaszcza jeśli chodzi o poszukiwanie pracy. Decembrele porównuje twoje zdjęcie na LinkedIn do "wirtualnego uścisku dłoni" i mówi, że rezygnacja z niego stawia cię w bardzo niekorzystnej sytuacji. "Członkowie ze zdjęciem profilowym otrzymują do 21 razy więcej odsłon profilu i 36 razy więcej wiadomości".

Użyj prostego tła. "Skupienie powinno być na tobie, a nie na tym, co jest za tobą", mówi Decembrele. Proste, białe tło pomoże zminimalizować wszelkie potencjalne czynniki rozpraszające.

Nie przesadzaj z kadrowaniem. Musisz upewnić się, że Twoja twarz wypełnia co najmniej 60% kadru, więc odpowiednio wykadruj zdjęcie.

Wypróbuj filtry fotograficzne. Czy wiesz, że LinkedIn ma filtry fotograficzne? Decembrele radzi, by używać ich do edycji jasności, kontrastu, nasycenia i innych parametrów.

Ubierz się na stanowisko, na którym Ci zależy. "Każda branża jest inna, [więc] dobrą zasadą jest sprawdzenie, co noszą na zdjęciu profilowym wielkie nazwiska z twojej branży" - mówi Decembrele. Zasadniczo, jeśli mają na sobie koszulę button-down i marynarkę, może warto rozważyć ubieranie się.

3. Wymień doświadczenie w wolontariacie

Doświadczenie wolontariatu może siedzieć na dole swojego profilu LinkedIn, ale nadal jest to ważna sekcja dla rekruterów. "Czterdzieści jeden procent rekruterów uważa, że doświadczenie w wolontariacie jest równie cenne jak płatne doświadczenie podczas oceny kandydatów", mówi Decembrele. Oznacza to, że może to być różnica między Tobą a innym kandydatem z podobną historią kariery. Redagując tę sekcję, zastanów się, co Twój wolontariat mówi o Twojej osobistej i zawodowej tożsamości. Badanie LinkedIn wykazało, że prawie 90% profesjonalistów twierdzi, że sukces nie polega tylko na tym, co osiągasz, ale na tym, co inspirujesz innych do działania.

4. Miej silne rekomendacje branżowe

Poproszenie pracodawcy lub klienta o pisemną rekomendację może być kłopotliwe, ale Decembrele mówi, że absolutnie warto. "Rekomendacja służy jako ta pieczęć aprobaty od twoich połączeń i oferuje wiarygodność dla twojej profesjonalnej marki".

Prosząc o rekomendację na LinkedIn, Decembrele mówi, że jasność jest kluczem. "Im łatwiej możesz to zrobić dla piszącego, tym lepsza będzie twoja rekomendacja. Zastanów się, co chciałbyś, aby dana osoba napisała, a następnie wyślij spersonalizowaną wiadomość, wyjaśniając dokładnie, co chcesz uzyskać i jakie cechy chciałbyś, aby zostały podkreślone" - wyjaśnia.

Wybierz te osoby w sposób przemyślany, ponieważ ich tytuły i reputacja w branży mogą wiele mówić. "Podejdź tylko do ludzi, z którymi blisko współpracowałeś, którzy mogą mówić o swoich osiągnięciach, umiejętnościach i celach zawodowych" - mówi Decembrele.

5. Opowiedz historię

Najbardziej efektywne profile LinkedIn i życiorysy wykraczają poza fakty i liczby - opowiadają o tym, kim jesteś, zarówno jako osoba, jak i profesjonalista. Przyjrzyj się swojej stronie i upewnij się, że odzwierciedla ona w równym stopniu Twój charakter i osiągnięcia.

"Podsumowanie profilu na LinkedIn to świetne miejsce, by pokazać swoją osobowość i zilustrować swoją markę zawodową oraz cele kariery" - mówi Decembrele. I co najmniej, upewnij się, że twoje podsumowanie spełnia wymagania dotyczące liczby słów, aby być widocznym. "Zalecam, aby Twoje podsumowanie miało 40 lub więcej słów, ponieważ dzięki temu Twój profil ma większe szanse pojawić się w przyszłych poszukiwaniach pracodawcy" - zaleca.

Autor