Plusy i minusy zaprzyjaźnienia się z kolegami z pracy

Wszyscy możemy potrzebować żony z pracy, ale zaprzyjaźnienie się ze swoimi współpracownikami może być podstępne. Z jednej strony, posiadanie przyjaciela w pracy może pomóc ci poczuć się tak, jakby ktoś był w twoim kącie i może dać ci pewność, że zrobisz to, co najlepsze. Są również bezpiecznym miejscem do lądowania, gdy sprawy stają się skaliste. Z drugiej strony, jeśli wybierzesz toksycznego przyjaciela, twoje życie zawodowe będzie o wiele bardziej skomplikowane.

Ogólnie rzecz biorąc, rozwijanie przyjaźni w biurze jest zdrową rzeczą, która może przynieść korzyści zarówno tobie, jak i twojemu pracodawcy. Przyjaźnie biurowe mają pozytywne i negatywne strony i powinny być rozwijane powoli i naturalnie.

Przemyślenia przy nawiązywaniu znajomości z współpracownikiem

Nawet jeśli przyjaźnisz się ze współpracownikiem, powinieneś powstrzymać się od ujawniania zbyt wielu informacji. Toksyczny przyjaciel może po prostu plotkować o tobie w pracy i powodować duże problemy, których nie da się łatwo naprawić.

Pamiętaj, aby zachować dla siebie wszystko, co jest związane z pieniędzmi, w tym wynagrodzenie i historię finansową. To samo dotyczy historii seksualnej lub ogólnych problemów zdrowotnych. Sprawy, które są zbyt osobiste, powinny być trzymane z dala od relacji w pracy.

Uważaj, aby oszczędzić swojemu przyjacielowi z pracy szczegółów dotyczących raportów lub ocen wydajności pracy i ogranicz dzielenie się sprawami osobistymi, które mogłyby spowodować problemy w pracy.

Powody, dla których warto zaprzyjaźnić się z kolegą z pracy

Praca staje się przyjemniejszym miejscem, gdy zaprzyjaźnisz się ze współpracownikiem, ponieważ czujesz się doceniony i otoczony opieką. Współpracownicy wspierają cię bardziej niż zwykle, gdy znają cię na poziomie osobistym; jest mniejsza szansa na nieporozumienia, ponieważ ludzie, z którymi pracujesz, rozumieją, skąd pochodzisz.

Bardziej przyjazne środowisko pracy sprzyja również większej kreatywności. Czujesz się bardziej komfortowo, będąc sobą, a to pozwala Ci myśleć poza schematami. Posiadanie przyjaciela w pracy daje Ci bezpieczny sposób na wyładowanie swoich frustracji, dzięki czemu możesz szybciej odreagować niepowodzenia w pracy.

Powody, dla których warto zachować dystans

Praca może stać się nieprofesjonalnym środowiskiem, gdy zaprzyjaźnisz się ze współpracownikiem - zbyt wiele pogawędek, a za mało skupienia na pracy, może wpędzić Ciebie i Twojego przyjaciela w kłopoty. Jak na ironię, posiadanie w biurze przyjaciela, który stanie w twojej obronie, może również wzbudzić niechęć innych. Współpracownicy mogą mieć wrażenie, że jesteś traktowany preferencyjnie, na co nie zasługujesz.

Zbytnie zbliżenie się do kogoś w pracy może również oznaczać, że wie on o tobie trochę za dużo. Czy naprawdę chcesz, aby współpracownicy znali twoje demony lub zmagania? Jeśli uważasz kogoś za swojego przyjaciela, a okazuje się, że to nieprawda, możesz stać się ofiarą sabotażu lub zdrady ze strony kogoś, komu ufałeś.

Zawsze zachowuj profesjonalizm

Jeśli zaprzyjaźnisz się z kimś z pracy, pamiętaj, aby zawsze zachować profesjonalizm. Praca jest na pierwszym miejscu. Miło jest mieć system wsparcia z przyjacielem, ale unikaj grania na korzyść lub spędzania zbyt wiele czasu na robieniu rzeczy niezwiązanych z pracą. Jeśli będziesz pamiętać o tych punktach, będziesz w stanie wyszukać ludzi, którzy mogą być dobrymi przyjaciółmi.

Autor